Leren met de natuur in het Honours college |
In de Honours College cursus Climate, Sustainability and Wellbeing doen studenten meer dan alleen in een collegezaal zitten. Ze verkennen klimaat- en duurzaamheidsthema's door deze te koppelen aan persoonlijke ervaringen midden in de natuur. Bijvoorbeeld door mee te varen op een zeilschip op de waddenzee.
>> Lees het verhaal van docent Jelle Buijs |
|
|
|
AI in het onderwijs bij FSW: nu nog meer informatie én een prikkelend blog |
Hoe gaat AI het onderwijs veranderen? En hoe gaan wij daar mee om? Een vernieuwd onderdeel van het Docentenplatform helpt jou als docent door het bieden van informatie, maar ook van duiding. Je vindt er informatie over samenwerkingsverbanden, workshops en richtlijnen voor docenten en studenten. AI Implementation Officer Marc Cleiren laat in een maandelijks blog zijn licht schijnen op de de huidige ontwikkelingen rond AI in relatie tot universiteit en maatschappij.
>> Lees de eerste twee blogs |
|
|
|
Psychologiestudenten leren ondernemen in nieuwe workshop |
Masterstudenten Klinische Psychologie zitten vol goede ideeën. Zo ontwikkelen ze tijdens het vak Innovations in Neuropsychology zelf, in kleine groepen, een eigen innovatief idee, zoals een diagnostisch hulpmiddel of een interventie. Een nieuwe workshop, ontwikkeld met startup incubator PLNT gaat ze nu ook helpen hun ideeën in de praktijk te brengen.
>> Lees het artikel
|
|
|
|
Zelf vragen invoeren in Ans? De vernieuwde handleiding helpt! |
Het Digital Testing team (DT) heeft een nieuwe versie uitgebracht van de Ans handleiding: Digital Assessment with Ans @ FSW. De vernieuwde handleiding moet het voor docenten eenvoudiger maken om zelf vragen in te voeren in Ans. Probeer het vooral zelf eens! Zelf je vragen invoeren is namelijk efficiënter en minder foutgevoelig dan de vragen door DT te laten kopiëren vanuit Word. Nog een voordeel: je hebt langer de tijd om je tentamen voor te bereiden. De deadline bij eigen invoer is 2 weken voor het tentamen in plaats van 4 weken bij invoer door DT.
|
|
|
|
Save the date voor de Onderwijsparade! |
Graag nodigen we je uit voor de tweede editie van de FSW Onderwijsparade, op dinsdag 28 oktober van 13:00 – 18:00 uur. Het wordt een middag vol workshops, presentaties en met twee interessante keynotes. Als afsluiting is er een informatiemarkt met borrel. Dit jaar zijn er twee thema's: AI in het Onderwijs en Studentenwelzijn. Meer informatie volgt!
>> Lees het verslag van de Onderwijsparade 2024
|
|
|
|
Nieuwe lockdown browser voor digitaal toetsen |
De Universiteit Leiden heeft een nieuwe, betere, lockdown browser voor de beveiliging van tentamens: Schoolyear. Zowel bij tentamens op Chromebooks als bij BYOD tentamens kan Schoolyear worden gebruikt om te voorkomen dat studenten buiten Ans kunnen werken. Het digital testing team stelt de integratie in, als docent hoef je hier niets voor te doen. Studenten krijgen voortaan aan het begin van elk blok informatie over het gebruik van Schoolyear. |
|
|
|
Stroomlijn je beoordelingen met een rubric. Een rubric is een tabel waarin je aan de hand van de leerdoelen heel precies de criteria vastlegt per niveau. Dat heeft veel voordelen: je kunt studenten door de rubric van te voren te delen duidelijk maken wat er precies van hen verwacht wordt. Naderhand kun je je beoordelingen goed rechtvaardigen en uitleggen. En: je kunt met meerdere docenten werk nakijken volgens dezelfde criteria.
In Brightspace kun je op verschillende manieren rubrics gebruiken om opdrachten te beoordelen. >> Lees meer
|
|
|
Oók op het Docentenplatform |
Het Docentenplatform FSW is dé plek voor informatie over onderwijs geven bij de FSW. Bij de start van het collegejaar kan met name het onderdeel Praktische organisatie van onderwijs van pas komen. Hier kun je kennis opfrissen over weblectures, Brightspace, TimeEdit, roosters, inschrijvingen... Onmisbaar eigenlijk!
>> Ga naar het Docentenplatform |
|
|
|
Heb je interessant nieuws, een goede tip, een mooie foto, of wil je een collega voordragen voor een interview? E-mail de redactie. |
|
|
|
|
|
|